2011. április 25., hétfő

Macskakő és eső

Hűvös nap volt tegnap, esett is, de nem volt semmi meleg ruhám Keszin, egy zöld szmokingot találtam, hát annyi baj legyen.
Nagyjából már száraz volt minden, a tér sarkán ültem és dohányoztam, befutott a busz, később mondta hogy St. Patrick's Day feelingű voltam (amiről úgyis lemaradtunk). Elmentünk... hát persze, hova máshova, az elmúlt egy hetemet ott éltem le. :)
Elmondtam neki, hogy én mit érzek, nem szólt semmit. Megértettem, hogy mit jelentenek szavak mögötti értelmek és érzelmek.
Legközelebb "nem szólok semmit, azzal úgyis elmondok mindent".
Aztán séta a várban, addigra kisütött a nap is, kicsit meleg lett, de szeles. Sétáltunk, beszélgettünk, kiültünk perspektívát-bambulni a várfalra, ilyesmi. Dohányoztunk, beszélgettünk, naplementét néztünk. Kezdett hűvös lenni, elindultunk lefelé; megkérdeztem, megnézzük-e a kedvenc házamat, mondta, hogy igen. Elindultunk arrafelé, de út közben találtunk egy kis helyet, ami kedvesnek tűnt - beültünk, ő fröccsözött, én kávéztam. Mondta a pultos srác, hogy lesz egy legénybúcsú, szóval lehet hogy majd mennünk kell - aztán végül mi maradtunk legtovább. Ittam, fehér fröccsöt, furcsa volt eldobni a kontrollt - nem szoktam ilyet csinálni.
Aztán kijöttünk Keszire, kiscicáztunk, aludtunk egy nagyot, csináltam neki kávét, beszélgettünk, dohányoztunk, végül hazament. Nekem pedig eszembe jutottál...

Bereményi Géza verse: Eszembe jutottál

Elveszett pénz és eltévesztett,
Rosszkor kiejtett szó, a nem talált kulcsok,
Eszembe jutottál.

Botlás a járdán, hazugság,
Idétlen képek és az eső,
Amikor futni kell mert bassza meg
Nem hoztam magammal kabátot.
Eszembe jutottál.

Papírra írt, aztán kihúzott
Szavakban is ott van a baj, hogy
Eszembe jutottál.

Na és az éjjel, amikor fölkelnék,
De a takaró súlyos, nem enged,
Minden félbetörik,
És arra ébredni, hogy álmomban nevettem,
És nem emlékezni, hogy miért is nevettem,
Eszembe jutottál.

Esőkabát nélkül esőben
Megázni és káromkodni,
Bassza meg ez maradt belőled.
A tévesztések, járdai botlások,
Elveszett kulcsok, esőbeli futások,
Hogy megint nem hoztam
Magammal kabátot,
Eszembe jutottál.

Elveszett pénzem vagy, elvesztett kulcsom vagy,
Rosszkor kiejtett és sértő rossz szavam vagy.
Valami helyett most
Már megint, már megint
Eszembe jutottál.

Egy óriás kezében játék,
Ez vagyok én, hajlít és tördel,
Szétszakít, játszik.
Szétszakít, játszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése